1- خودتان رو معرفی کنید؟
من متین سلمانی فارغ التحصیل کارشناسی رشته حسابداری هستم.
2- از چه سالی و چگونه همکاریتون با بیمه حافظ شکل گرفت؟
از سال 1392 در شعبه انزلی شروع به فعالیت کردم. در ابتدا، تحت قرارداد کارگزاری با نظارت در شعبه مشغول فعالیت بودم که از سال 1393 با تایید مدیران محترم وقت، بطور مستقیم تحت قرارداد با شرکت بیمه حافظ به فعالیت ادامه دادم. در ابتدای فعالیت شعبه ، به شدت شلوغ و دارای حجم کاری بسیاری بود . تعداد کم نیروی انسانی سبب تسلط به امورشعبه در تمامی زمینه ها اعم از صدور در رشته های مختلف بیمه ای ، بازاریابی ، امور مالی و حتی خسارت گردید.
3- عملکرد شرکت را چگونه ارزیابی می کنید؟ رضایتمندی شما از شرکت چگونه است؟
از سال 1392 تا سال 1397 ما تغییرات مدیریتی زیادی تجربه کردیم اعم از مدیریت عامل، مدیر امور شعب و نمایندگان، مدیران داخلی و ... ولی خوشبختانه در دو سال گذشته با ثباتی که در مجموعه حاکم است به شخصه میتوانم بگویم این دورهی مدیریتی بهترین دوره ای است که تاکنون تجربه کردم.
با توجه به اینکه پس از هر تغییر مدیریتی پرسنل ملزم به اثبات توانمندی ، تسلط و وفاداری هستند ، خوشبختانه مجموعه شعبه انزلی در طی دوران مختلف از هیچ گونه تلاشی فروگذار نکرده و توانست ثبات نسبی را درشعبه برقرار سازد. از این رو کمتر درگیر حواشی موجود در شرکت شده و تمرکز اصلی بر نحوه اجرای صحیح کار بوده است.به لطف خداوند متعال و تلاش مدیران ارشد در حال حاضر آرامش در فضای شرکت جاریست که از مهم ترین دلایل آن می توان به پرداخت خسارت های انباشته از سال های قبل ، ایجاد زیرساخت های فنی و اداری مناسب ، تمرکز بر مدیریت برنامه ریزی بالاخص در زمینه نرم افزار های مورد نیاز شرکت و ... اشاره نمود.
4- وفاداریتان به سازمان چقدر است؟ جهت ارتقا وفاداری کارکنان به شرکت چه پیشنهادهایی دارید؟
به نظر من مقوله وفاداری یکی از شاخص های مهم در امر مدیریت سرمایه های انسانی می باشد و این وفاداری به سازمان است که میتواند یک رابطهی کاری متسحکم بین فرد و مجموعه ایجاد کند. اینجانب از ابتدای همکاری با شرکت تمام تلاش خود را در جهت حفظ منافع شرکت ، حقوق بیمه گذاران و زیاندیدگان نمودم.
نکته ی قابل تامل در ایجاد وفاداری، هویت دادن سازمان به پرسنل است که بیشتر از منافع مالی میتواند در جهت ارتقا وفاداری تاثیرگذار باشد. متاسفانه با توجه به گذشت بیش از 9 سال از تاریخ تاسیس شعبهی انزلی و با وجود اشراف نسبتا کامل تمامی پرسنل این شعبه در تمامی رشته ها، هنوز بصورت شایسته این هویت برای پرسنل در نظر گرفته نشده و این مهم به مرور زمان، می تواند باعث دلسردی و تحلیل رفتن انگیزه کارکنان شود. به نظرم می بایستی به مقوله جایگاه شغلی و امکان تلاش برای بدست آوردن آن، توجه بیشتری شود.
5- پیشنهادها و نقطه نظرات خود را جهت بهبود و ارتقا عملکرد شرکت بیان کنید؟
با توجه به اینکه پرسنل شعبه در اکثر رشته های بیمه ای در حال فعالیت می باشند، ضرورت به آموزش بیش از پیش احساس می شود که متاسفانه در استان این امکان وجود نداشته و تمامی دوره ها و همچنین گواهینامه های صادره از تهران می باشد. انتظار می رود بستری برای کارکنان فراهم شود تا بتوانند از امکانات بیشتری جهت توانمند سازی خود، استفاده کنند.
6- از تجربیات کاری قابل تامل خود، برایمان بگویید؟
از تجربه کاری منحصر بفرد، میتوان به شروع کار در منطقه آزاد اشاره کرد که برای بنده با بیمه مسئولیت عدم خروج شروع شد که بیمه جدید و ناشناخته ای بود و انرژی بسیار زیادی جهت شناساندن و معرفی آن صرف گردید .ما توانستیم به حدی در این رشته پیشرفت داشته باشیم که در حال حاضر شعبه انزلی در حال رقابت با شرکتهای بیمه سرزمین اصلی در استان می باشد .
7- و در آخر؟
در آخر جا دارد تشکر ویژه ای از جناب آقای دودانگه داشته باشم بابت به وجود آوردن ثبات و آرامش در فضای داخلی شرکت و همچنین سرکار خانم خوبرو رئیس محترم شعبه ی انزلی بابت اعتماد و ایجاد فضایی که بتوانم توانایی های خود را ارتقا دهم و امیدوارم بتوانم فعالیت مؤثر و مثبت در سازمان داشته باشم.