در شرکت بیمه حافظ، علیرغم توجه و پرداختن ضمنی به مضامین معماری سازمانی از جمله راهبردها و اهداف، برنامه ریزی، فرایندها، قوانین و مقررات، داده و اطلاعات، سامانه های نرم افزاری و ...، لیکن مدیریت متمرکزی بر این نهاده های وجود نداشته و ضرورت تاسیس و راه اندازی واحدی جهت مدیریت متمرکز موضوعات مرتبط با معماری سازمانی بیش از پیش حس می شد.
به گزارش روابط عمومی بیمه حافظ، هادی اکرمی مشاور معماری سازمانی بیمه حافظ با بیان اینکه معماری سازمانی رویکردی است یکپارچه و جامع که جنبه ها و عناصر مختلف یک سازمان را با نگاه مهندسی تفکیک و تحلیل می نماید اظهار داشت: مجموعه مستندات، مدلها، استانداردها و اقدامات اجرایی برای تحول از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب با محوریت فناوری اطلاعات است که در قالب یک چرخه تکرارپذیر اجرا شده و به صورت مداوم توسعه و به روزرسانی می شود.
در همین راستا و با عنایت به انجام موفق پروژه مدیریت فرایندهای کسب و کار در سال 1399 در خصوص فرایندهای اصلی، مدیریت و پشتیبانی شرکت بیمه حافظ، به منظور بهره گیری حداکثری و اجرایی نمودن هرچه بیشتر طراحی های صورت گرفته در قالب شناسنامه فرایندها و شناسنامه مشاغل، تصمیم به راه اندازی و استقرار دفتر معماری سازمانی اتخاذ گردید.
محورهای کلیدی فعالیت این دفتر عبارتند از: