به گزارش روابط عمومی بیمه حافظ، از آنجا که بخش عمده شکایت ها مربوط به تاخیر یا اعتراض در میزان پرداخت خسارت ها است، شرکت بیمه حافظ با تسهیل و تسریع در پرداخت، عملاً خسارت معوق نداشته و با کاهش شکایت ها روبرو بوده است.در این میان، یکی از مهمترین اهداف شرکت بیمه حافظ کاهش میزان شکایت ها از سوی مشتریان بوده است که از سال 98 تاکنون روند نزولی آنها قابل تامل بوده است.بر اساس آمارهای شرکت؛ در سال 98 معادل 47 شکایت از بیمه حافظ ثبت شده که این رقم در سال 99 به 21 شکایت تقلیل پیدا کرده است. لازم به ذکر است، شرکت بیمه حافظ در سال 99 نسبت به سال 98 با افزایش پرتفوی 103.5 درصدی روبرو بود؛ با این وجود ارقام نشان دهنده کاهش 55 درصدی میزان شکایت های این شرکت است.در ادامه این روند، میزان شکایت ها در سال 1400 به 10 عدد رسید که نشان دهنده کاهش 52 درصدی نسبت سال 99 بوده است. این کاهش در حالی رخ داده است که میزان پرتفوی شرکت از سال 99 تا 1400 با افزایش 62 درصدی پرتفو روبرو است.به رغم افزایش 229 درصدی پرتفوی بیمه حافظ از سال 98 تا 1400 این شرکت با کاهش 78 درصدی شکایت ها روبرو بوده که مهندسی فنی فرآیندهای بیمه حافظ و فعالیت دقیق پرسنل را در زمینه خدمات بیمه گری متذکر می شود.