لوگوی بیمه حافظ
  • منو
  • خانه
  • جستجو
  • نقشه سایت
  • English
  • ورود
پرچم ایران
جستجو
    درباره ما
    بیمه حافظ در یک نگاه
    چارت سازمانی
    جایگاه سازمانی
    کاتالوگ سازمانی
    محصولات بیمه
    درمان تکمیلی گروهی
    بیمه اتومبیل
    بیمه مسئولیت
    بیمه مهندسی
    بیمه های خاص
    بیمه آتش سوزی
    بیمه باربری
    بیمه حوادث انفرادی
    بیمه عمروسرمایه گذاری
    بیمه انرژی
    خدمات الکترونیک
    ثبت آنلاین بیمه نامه ثالث
    ثبت آنلاین درخواست صدور بیمه نامه
    تمدید آنلاین بیمه نامه
    ثبت آنلاین الحاقیه افزایش تعهدات
    تکمیل فرآیند تمدید بیمه نامه
    تکمیل فرآیند صدور
    ثبت آنلاین بیمه نامه بدنه
    ثبت آنلاین درخواست صدور بیمه نامه
    تکمیل فرآیند صدور
    تمدید آنلاین بیمه نامه
    تکمیل فرآیند تمدید بیمه نامه
    صدور آنلاین بیمه نامه آتش سوزی
    صدور بیمه نامه آتش سوزی طرح جامع خانوار
    تکمیل فرآیند صدور بیمه نامه آتش سوزی طرح جامع خانوار
    ثبت آنلاین درخواست بیمه درمان انفرادی
    صدور بیمه نامه درمان انفرادی
    تکمیل فرآیند صدور بیمه نامه
    ثبت آنلاین درخواست بیمه تلفن همراه
    صدور بیمه نامه تلفن همراه
    تکمیل فرآیند صدور بیمه نامه
    ثبت آنلاین درخواست بیمه باربری
    صدور بیمه نامه باربری
    پرداخت اقساط بیمه نامه
    پرداخت اقساط با کد اعلام بدهکار
    پرداخت اقساط با کد ملی
    استعلام وضعیت بیمه نامه عمر
    وضعیت سود مشارکت در منافع
    استعلام اندوخته و بازخريد
    استعلام نرخ بیمه نامه
    استعلام نرخ بیمه نامه ثالث
    استعلام نرخ بیمه نامه بدنه
    ثبت اعلام خسارت
    اعلام خسارت رشته های مسئولیت
    استعلام وضعیت و وصول بیمه نامه
    چاپ بیمه نامه ثالث
    سامانه جامع صدور گواهی حمل باربری داخلی
    شبکه فروش و خدمات
    شبکه فروش
    شبکه فروش روی نقشه
    درخواست نمایندگی
    روابط عمومی
    اخبار
    نظرسنجی
    گالری تصاویر
    گالری ویدئو
    تالار گفتگو(پایگاه دانش)
    تماس با ما
    ارتباط با ما
    رایانامه info@hafezinsurance.ir
    پیگیری پیام
    پیامک 300045653
    فرم تقاضای استخدام
    پیگیری درخواست استخدام
    گزارشگری و افشای اطلاعات
    پورتال سهامداران (پذیره نویسی حق تقدم)
  • درباره ما
  • محصولات بیمه
  • خدمات الکترونیک
  • شبکه فروش و خدمات
  • روابط عمومی
  • تماس با ما
  • گزارشگری و افشای اطلاعات
  • پورتال سهامداران (پذیره نویسی حق تقدم)
یکشنبه، 01 اسفند 1400 ساعت 13:38:39
یکشنبه، 01 اسفند 1400 ساعت 13:40:48
روابط عمومی
632
11
3

مقاله

زمین از دست رفته و لزوم اعمال رویکرد CARE

به نظر می رسد که شرکت های بیمه می بایستی مدل‌های فروش فیزیکی و دیجیتالی را با هم ترکیب کنند تا تجربه برتر مشتری را در دنیای پس از همه‌گیری، فراهم کنند. بیمه‌گران موفق کانال‌های فعلی تماس با مشتریان را به هم متصل و حتی ادغام می‌کنند و شبکه فروش و توزیع خود را با فناوری‌های نوظهور، توانمند می‌سازند تا بر تأثیر کووید 19، بر فرآیند جذب و حفظ مشتری، غلبه کنند.

زمین از دست رفته و لزوم اعمال رویکرد CARE

 

 

به نظر می رسد که شرکت های بیمه می بایستی مدل‌های فروش فیزیکی و دیجیتالی را با هم ترکیب کنند تا تجربه برتر مشتری را در دنیای پس از همه‌گیری، فراهم کنند. بیمه‌گران موفق کانال‌های فعلی تماس با مشتریان را به هم متصل و حتی ادغام می‌کنند و شبکه فروش و توزیع خود را با فناوری‌های نوظهور، توانمند می‌سازند تا بر تأثیر کووید 19، بر فرآیند جذب و حفظ مشتری، غلبه کنند.

شرکت های بیمه مجبورند که در مدل های توزیع و فروش خود تجدید نظر کنند تا خدمات بی وقفه، تجربه برتر مشتری (CX) و حداکثر ارزش را ارائه دهند، زیرا پویایی های تجاری صنعت بیمه همچنان در حال تکامل است. در حالی که بروز مستمر و روز افزون بلایای طبیعی و خطرات نوظهور مانند کووید 19 شدیدتر می‌شوند و قرنطینه‌ها و فاصله‌گذاری های اجتماعی باعث ایجاد و به کارگیری کانال‌های دیجیتالی می‌شود، جهان نیز هوشیارتر و متمایزتر از گذشته به موضوع بیمه، می نگرد. بنابراین، بیمه‌گران باید شبکه توزیع و فروش خود را با فناوری‌های نوظهور، از جمله واقعیت افزوده و مجازیAugmented and Virtual Reality و هوش مصنوعی، تقویت کنند و با پذیرش و اعمال رویکرد بیمه باز Open Insurance، بیمه را در زندگی روزمره مشتریان خود تسری و ارتقا دهند.

بر اساس آخرین نظرسنجی انجام پذیرفته در اواخر سال 2021، بیش از 60 درصد از مدیران بیمه مورد بررسی، عنوان داشته اند که کووید-19 بر تلاش‌های شرکت آنها در فرآیند جذب مشتری تأثیر گذاشته است و حدود 40 درصد نیز تأثیر آن را بر فرآیند حفظ مشتری عنوان کردند. برای بازیابی زمین از دست رفته، بیمه‌گران باید رویکرد «CARE» را در نظر بگیرند، جایی که راحتیConvenience ، مشاوره و دسترسی  Advice and REachدر قلب طراحی و ارزیابی اثربخشی کانال‌ها و روش هایشان خواهد بود. در نطر سنجی اشاری، 87 درصد از بیمه‌گران می‌گویند که روی پیشرفت‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری خواهند کرد و 32 درصد نیز می‌گویند کانال‌های دیجیتال در تضمین فروش، نمی توانند، کاملا موثر باشند زیرا فاقد قابلیت‌های مشاوره شخصی هستند. کانال‌های دیجیتال امتیاز بالایی برای قابلیت هایی نظیر، در دسترس بودن 24 ساعته، سهولت به‌روزرسانی اطلاعات برای بیمه‌گران و قابلیت‌های جستجو، کسب کرده اند. با این حال، ناتوانی آنها در ارائه مشاوره عمیق و شخصی به مشتریانی که به دنبال محصولات پیچیده مانند طرح های مرتبط با بیمه های زندگی، بازنشستگی و مستمری هستند، روشن کرد که نمایندگان و کارگزاران هنوز برای خرید این نوع بیمه ها، ضروری هستند.

در نظر سنجی صدرالذکر، مشتریان بیمه مورد بررسی، ابراز داشتند که سهولت و سرعت دسترسی به اطلاعات بر راحتی تجربه آنها تأثیر می گذارد. این در حالی است که 77 درصد از مدیران صنعت بیمه می گویند که نمایندگان و کارگزاران، برجسته ترین کانال توزیع و فروش آنها هستند. با این حال، بیش از 40 درصد از مشتریان حقیقی معتقد هستند که تماس با نمایندگان و کارگزاران خارج از ساعات اداری معمول، چالش برانگیز است  و قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی وضعیت را حتی پیچیده تر می کند. برخلاف بیمه‌گذاران حقیقی، شرکت های تجاری و مشاغل کوچک تا متوسط (SMB) تفاوت قابل‌توجهی در ارایه خدمات توسط شبکه فروش نمایندگان/کارگزاران با کانال های ارایه دهنده خدمات بیمه دیجیتالی، نمی بینند. بیش از 50 درصد از SMB ها تجربه خود از تعامل با نمایندگان و کارگزاران را راحت ارزیابی کردند.

از بعد دیگر، نمایندگان و کارگزاران تمایل دارند که  قابلیت‌های تعامل دیجیتالی خود را افزایش دهند و حدود 44 درصد اعلام داشته اند که به حمایت بیمه‌گران خود نیاز دارند. بیش از نیمی از نمایندگان و کارگزاران مورد بررسی گفته اند که برای کمک مؤثر به مشتریان، آنها به ابزارهای مشارکت و همکاری دیجیتالی مانند پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری صفحه و ابزارهای امضای اسناد دیجیتال نیاز دارند. آنها همچنین گفتند که وقتی تصاویر دیجیتال و ابزارهای مقایسه محصول تک صفحه ای ارائه می شوند، راحتی مشتری بهبود می یابد. با این حال، کمتر از دو سوم بیمه‌گران گفتند که این ابزارهای دیجیتالی مورد تقاضا را برای ارتقای تجربه مشتری در اختیار نمایندگان و کارگزاران قرار می‌دهند. در آینده، "Digi-Intermediation" (فرآیندی که در آن نمایندگان به صورت دیجیتالی توانمند می شوند و کانال های مجازی انسانی می شوند)، شکاف های فعلی در شبکه توزیع و فروش را از بین می برد، CX را افزایش می دهد و ارزش ارائه شده را بهینه می کند.

 نمایندگان و کارگزاران اعتقاد دارند که برای تبدیل مؤثرتر سرنخ ها به فروش، باید درباره بیمه گذاران و مشتریان بالقوه بیشتر بدانند. APIها و تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند به نمایندگان و کارگزاران کمک کنند تا ترجیحات مشتری را درک کنند، به سؤالات پاسخ دهند و محصولات مناسب را در مورد رویدادهای خاص زندگی بیمه گذاران، ارائه دهند. ابزارهای تحلیلی مبتنی بر هوش مصنوعی و دید 360 درجه ای از مشتریان برای یک تجربه سفارشی مشتری، ضروری است. موفق ترین بیمه گران با ابداع مجدد اکوسیستم عملیاتی خود برای حمایت از مدل "فیگیتال"Phygital   بر اساس ترکیبی از حضور فیزیکی و تعامل دیجیتال، مشتریان را جذب و حفظ خواهند کرد.

 

منبع: World Insurance Report 2021, Capgemini/Efma



نظرات
ثبت نظر جدید
 
ارسال نظر
  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین عناوین
همایش سالگرد تاسیس شرکت بیمه حافظ با حضور رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل، معاونان و مدیران شعب سراسر کشور برگزار شد. همایش سالگرد تاسیس شرکت بیمه حافظ با حضور رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل، معاونان و مدیران شعب سراسر کشور برگزار شد.
تعاملات صنعت بیمه با نهادهای مرتبط افزایش می یابد تعاملات صنعت بیمه با نهادهای مرتبط افزایش می یابد
معاون طرح و توسعه بیمه مركزی معرفی شد معاون طرح و توسعه بیمه مركزی معرفی شد
معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مركزی منصوب شد معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مركزی منصوب شد
اولین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی معلولین جسمی کشور در منطقه آزاد اروند برگزار گردید اولین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی معلولین جسمی کشور در منطقه آزاد اروند برگزار گردید
شرکت های بیمه ای مناطق آزاد هرسال محدودتر می شوند شرکت های بیمه ای مناطق آزاد هرسال محدودتر می شوند
عملکرد بیمه حافظ از نگاه سالنامه آماری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران عملکرد بیمه حافظ از نگاه سالنامه آماری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
تقدیر از پرسنل پرتلاش بیمه حافظ تقدیر از پرسنل پرتلاش بیمه حافظ
مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام بیمه حافظ برگزار شد مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام بیمه حافظ برگزار شد
بیمه حافظ خسارت بیش از 24 میلیارد ریالی به یک مصدوم حادثه رانندگی را پرداخت کرد بیمه حافظ خسارت بیش از 24 میلیارد ریالی به یک مصدوم حادثه رانندگی را پرداخت کرد
بیمه حافظ ، پربازده ترین شرکت در صنعت بیمه به لحاظ سرمایه گذاری بیمه حافظ ، پربازده ترین شرکت در صنعت بیمه به لحاظ سرمایه گذاری
آگهی دعوت به مجمع ( نوبت دوم ) آگهی دعوت به مجمع ( نوبت دوم )
زمین از دست رفته و لزوم اعمال رویکرد CARE زمین از دست رفته و لزوم اعمال رویکرد CARE
اطلاعیه برگزاری مجمع بیمه حافظ اطلاعیه برگزاری مجمع بیمه حافظ
اطلاعیه اطلاعیه
بیمه حافظ 500 میلیارد ریالی می شود. بیمه حافظ 500 میلیارد ریالی می شود.
بخشش جرایم به شرط تهیه بیمه نامه شخص ثالث بخشش جرایم به شرط تهیه بیمه نامه شخص ثالث
فراخوان جذب ایده های نوین فراخوان جذب ایده های نوین
آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام شرکت بیمه حافظ (سهامی عام) آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام شرکت بیمه حافظ (سهامی عام)
حضور بیمه حافظ در مسابقات فوتسال صنعت بیمه حضور بیمه حافظ در مسابقات فوتسال صنعت بیمه
ماهنامه الكترونیكی تازه‌های بیمه ایران و جهان ماهنامه الكترونیكی تازه‌های بیمه ایران و جهان
تمدید تمدید مهلت پذیره نویسی عمومی افزایش سرمایه تمدید تمدید مهلت پذیره نویسی عمومی افزایش سرمایه
قابل توجه بیمه گزاران محترم بیمه شخص ثالث قابل توجه بیمه گزاران محترم بیمه شخص ثالث
منطقه آزاد ارس ، زیر چتر بیمه حافظ منطقه آزاد ارس ، زیر چتر بیمه حافظ
آغاز عرضه عمومی حق تقدم های استفاده نشده شرکت بیمه حافظ آغاز عرضه عمومی حق تقدم های استفاده نشده شرکت بیمه حافظ
دکتر جلال سلطانی، مدیرعامل شرکت بیمه حافظ در گفت و گو با اینشورتک  پررنگ‌ترین نقش در تحول دیجیتال را رگولاتور بر عهده دارد دکتر جلال سلطانی، مدیرعامل شرکت بیمه حافظ در گفت و گو با اینشورتک پررنگ‌ترین نقش در تحول دیجیتال را رگولاتور بر عهده دارد
یادداشت دکتر دودانگه رییس هیات مدیره بیمه حافظ در خصوص نقش صنعت بیمه در بهزیستی جامعه / نکات مغفول مانده و چالش های صنعت بیمه در اقتصاد داخلی یادداشت دکتر دودانگه رییس هیات مدیره بیمه حافظ در خصوص نقش صنعت بیمه در بهزیستی جامعه / نکات مغفول مانده و چالش های صنعت بیمه در اقتصاد داخلی
هیات مدیره باید نظارت مستمری بر روی فعالیت شرکت درسطوح مختلف داشته باشد هیات مدیره باید نظارت مستمری بر روی فعالیت شرکت درسطوح مختلف داشته باشد
اردبیل ، چهاردهمین شعبه بیمه حافظ اردبیل ، چهاردهمین شعبه بیمه حافظ
راه‌اندازی بیمه متقابل در رفع تحریم ها ، رقابت ناسالم بر پیکره بیمه لطمه وارد کرده است راه‌اندازی بیمه متقابل در رفع تحریم ها ، رقابت ناسالم بر پیکره بیمه لطمه وارد کرده است
همایش سالگرد تاسیس شرکت بیمه حافظ با حضور رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل، معاونان و مدیران شعب سراسر کشور برگزار شد. همایش سالگرد تاسیس شرکت بیمه حافظ با حضور رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل، معاونان و مدیران شعب سراسر کشور برگزار شد.


پیوندها
  • بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • سنهاب
  • پژوهشکده بیمه
  • سندیکای بیمه گران ایران
  • انجمن حرفه ای صنعت بیمه
  • سازمان بورس و اوراق بهادار
  • سازمان منطقه آزاد اروند
  • سازمان منطقه آزاد ارس
  • سازمان منطقه آزاد چابهار
  • اخبار وزارت امور اقتصادی و دارایی
  • سازمان منطقه آزاد انزلی
  • سازمان فرابورس
  • شورای عالی مناطق آزاد
  • سازمان منطقه آزاد قشم
  • سازمان منطقه آزاد ماکو
  • فناوران اطلاعات خبره
  • کارانگر فناوران خبره
زبان ها
  • English
  • العربية
  • Türk
  • русский
.: کلیه حقوق متعلق به بیمه حافظ می باشد.