لوگوی بیمه حافظ
  • منو
  • خانه
  • جستجو
  • English
  • ورود
پرچم ایران
جستجو
    درباره ما
    بیمه حافظ در یک نگاه
    چارت سازمانی
    جایگاه سازمانی
    کاتالوگ سازمانی
    خدمات الکترونیک
    صدور آنلاین بیمه نامه خودرو
    صدور و تمدید آنلاین بیمه نامه
    ثبت آنلاین الحاقیه افزایش تعهدات
    صدور آنلاین بیمه نامه آتش سوزی
    صدور بیمه نامه آتش سوزی طرح جامع خانوار
    تکمیل فرآیند صدور بیمه نامه آتش سوزی طرح جامع خانوار
    پرداخت اقساط بیمه نامه
    پرداخت اقساط با کد اعلام بدهکار
    پرداخت اقساط با کد ملی
    استعلام نرخ بیمه نامه
    استعلام نرخ بیمه نامه ثالث
    استعلام نرخ بیمه نامه بدنه
    استعلام وضعیت بیمه نامه عمر
    وضعیت سود مشارکت در منافع
    استعلام اندوخته و بازخريد
    استعلام وضعیت و وصول بیمه نامه
    چاپ بیمه نامه ثالث
    سامانه جامع صدور گواهی حمل باربری داخلی
    صدور بیمه نامه اتباع خارجی
    دریافت نرم افزار
    اعلام خسارت درمان
    سامانه اعلام و پیگیری هزینه های درمان
    نرم افزار مخصوص گوشي هاي هوشمند
    اعلام خسارت خودرو
    شبکه فروش و خدمات
    شبکه فروش
    شبکه فروش روی نقشه
    درخواست نمایندگی
    مراکز درمانی طرف قرارداد (کمک رسان ایران)
    روابط عمومی
    اخبار
    تقویم
    گالری ویدئو
    تماس با ما
    ارتباط با ما
    رایانامه info@hafezinsurance.ir
    پیگیری پیام
    پیامک 300045653
    فرم تقاضای استخدام
    پیگیری درخواست استخدام
    گزارشگری و افشای اطلاعات
    پورتال سهامداران
  • درباره ما
  • خدمات الکترونیک
  • دریافت نرم افزار
  • شبکه فروش و خدمات
  • روابط عمومی
  • تماس با ما
  • گزارشگری و افشای اطلاعات
  • پورتال سهامداران
یکشنبه، 01 اسفند 1400 ساعت 13:38:39
یکشنبه، 01 اسفند 1400 ساعت 13:40:48
مدیریت روابط عمومی
3300
12
3

مقاله

زمین از دست رفته و لزوم اعمال رویکرد CARE

به نظر می رسد که شرکت های بیمه می بایستی مدل‌های فروش فیزیکی و دیجیتالی را با هم ترکیب کنند تا تجربه برتر مشتری را در دنیای پس از همه‌گیری، فراهم کنند. بیمه‌گران موفق کانال‌های فعلی تماس با مشتریان را به هم متصل و حتی ادغام می‌کنند و شبکه فروش و توزیع خود را با فناوری‌های نوظهور، توانمند می‌سازند تا بر تأثیر کووید 19، بر فرآیند جذب و حفظ مشتری، غلبه کنند.

زمین از دست رفته و لزوم اعمال رویکرد CARE

 

 

به نظر می رسد که شرکت های بیمه می بایستی مدل‌های فروش فیزیکی و دیجیتالی را با هم ترکیب کنند تا تجربه برتر مشتری را در دنیای پس از همه‌گیری، فراهم کنند. بیمه‌گران موفق کانال‌های فعلی تماس با مشتریان را به هم متصل و حتی ادغام می‌کنند و شبکه فروش و توزیع خود را با فناوری‌های نوظهور، توانمند می‌سازند تا بر تأثیر کووید 19، بر فرآیند جذب و حفظ مشتری، غلبه کنند.

شرکت های بیمه مجبورند که در مدل های توزیع و فروش خود تجدید نظر کنند تا خدمات بی وقفه، تجربه برتر مشتری (CX) و حداکثر ارزش را ارائه دهند، زیرا پویایی های تجاری صنعت بیمه همچنان در حال تکامل است. در حالی که بروز مستمر و روز افزون بلایای طبیعی و خطرات نوظهور مانند کووید 19 شدیدتر می‌شوند و قرنطینه‌ها و فاصله‌گذاری های اجتماعی باعث ایجاد و به کارگیری کانال‌های دیجیتالی می‌شود، جهان نیز هوشیارتر و متمایزتر از گذشته به موضوع بیمه، می نگرد. بنابراین، بیمه‌گران باید شبکه توزیع و فروش خود را با فناوری‌های نوظهور، از جمله واقعیت افزوده و مجازیAugmented and Virtual Reality و هوش مصنوعی، تقویت کنند و با پذیرش و اعمال رویکرد بیمه باز Open Insurance، بیمه را در زندگی روزمره مشتریان خود تسری و ارتقا دهند.

بر اساس آخرین نظرسنجی انجام پذیرفته در اواخر سال 2021، بیش از 60 درصد از مدیران بیمه مورد بررسی، عنوان داشته اند که کووید-19 بر تلاش‌های شرکت آنها در فرآیند جذب مشتری تأثیر گذاشته است و حدود 40 درصد نیز تأثیر آن را بر فرآیند حفظ مشتری عنوان کردند. برای بازیابی زمین از دست رفته، بیمه‌گران باید رویکرد «CARE» را در نظر بگیرند، جایی که راحتیConvenience ، مشاوره و دسترسی  Advice and REachدر قلب طراحی و ارزیابی اثربخشی کانال‌ها و روش هایشان خواهد بود. در نطر سنجی اشاری، 87 درصد از بیمه‌گران می‌گویند که روی پیشرفت‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری خواهند کرد و 32 درصد نیز می‌گویند کانال‌های دیجیتال در تضمین فروش، نمی توانند، کاملا موثر باشند زیرا فاقد قابلیت‌های مشاوره شخصی هستند. کانال‌های دیجیتال امتیاز بالایی برای قابلیت هایی نظیر، در دسترس بودن 24 ساعته، سهولت به‌روزرسانی اطلاعات برای بیمه‌گران و قابلیت‌های جستجو، کسب کرده اند. با این حال، ناتوانی آنها در ارائه مشاوره عمیق و شخصی به مشتریانی که به دنبال محصولات پیچیده مانند طرح های مرتبط با بیمه های زندگی، بازنشستگی و مستمری هستند، روشن کرد که نمایندگان و کارگزاران هنوز برای خرید این نوع بیمه ها، ضروری هستند.

در نظر سنجی صدرالذکر، مشتریان بیمه مورد بررسی، ابراز داشتند که سهولت و سرعت دسترسی به اطلاعات بر راحتی تجربه آنها تأثیر می گذارد. این در حالی است که 77 درصد از مدیران صنعت بیمه می گویند که نمایندگان و کارگزاران، برجسته ترین کانال توزیع و فروش آنها هستند. با این حال، بیش از 40 درصد از مشتریان حقیقی معتقد هستند که تماس با نمایندگان و کارگزاران خارج از ساعات اداری معمول، چالش برانگیز است  و قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی وضعیت را حتی پیچیده تر می کند. برخلاف بیمه‌گذاران حقیقی، شرکت های تجاری و مشاغل کوچک تا متوسط (SMB) تفاوت قابل‌توجهی در ارایه خدمات توسط شبکه فروش نمایندگان/کارگزاران با کانال های ارایه دهنده خدمات بیمه دیجیتالی، نمی بینند. بیش از 50 درصد از SMB ها تجربه خود از تعامل با نمایندگان و کارگزاران را راحت ارزیابی کردند.

از بعد دیگر، نمایندگان و کارگزاران تمایل دارند که  قابلیت‌های تعامل دیجیتالی خود را افزایش دهند و حدود 44 درصد اعلام داشته اند که به حمایت بیمه‌گران خود نیاز دارند. بیش از نیمی از نمایندگان و کارگزاران مورد بررسی گفته اند که برای کمک مؤثر به مشتریان، آنها به ابزارهای مشارکت و همکاری دیجیتالی مانند پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری صفحه و ابزارهای امضای اسناد دیجیتال نیاز دارند. آنها همچنین گفتند که وقتی تصاویر دیجیتال و ابزارهای مقایسه محصول تک صفحه ای ارائه می شوند، راحتی مشتری بهبود می یابد. با این حال، کمتر از دو سوم بیمه‌گران گفتند که این ابزارهای دیجیتالی مورد تقاضا را برای ارتقای تجربه مشتری در اختیار نمایندگان و کارگزاران قرار می‌دهند. در آینده، "Digi-Intermediation" (فرآیندی که در آن نمایندگان به صورت دیجیتالی توانمند می شوند و کانال های مجازی انسانی می شوند)، شکاف های فعلی در شبکه توزیع و فروش را از بین می برد، CX را افزایش می دهد و ارزش ارائه شده را بهینه می کند.

 نمایندگان و کارگزاران اعتقاد دارند که برای تبدیل مؤثرتر سرنخ ها به فروش، باید درباره بیمه گذاران و مشتریان بالقوه بیشتر بدانند. APIها و تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند به نمایندگان و کارگزاران کمک کنند تا ترجیحات مشتری را درک کنند، به سؤالات پاسخ دهند و محصولات مناسب را در مورد رویدادهای خاص زندگی بیمه گذاران، ارائه دهند. ابزارهای تحلیلی مبتنی بر هوش مصنوعی و دید 360 درجه ای از مشتریان برای یک تجربه سفارشی مشتری، ضروری است. موفق ترین بیمه گران با ابداع مجدد اکوسیستم عملیاتی خود برای حمایت از مدل "فیگیتال"Phygital   بر اساس ترکیبی از حضور فیزیکی و تعامل دیجیتال، مشتریان را جذب و حفظ خواهند کرد.

 

منبع: World Insurance Report 2021, Capgemini/Efma



نظرات
ثبت نظر جدید
→
→ →
→ →
→
ارسال نظر
  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین عناوین
آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس
شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد. شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد.
روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه
آینده پژوهی فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی صنعت بیمه آینده پژوهی فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی صنعت بیمه
بررسی حادثه شناور شهراز بررسی حادثه شناور شهراز
انتصاب رئیس اداره حسابداری مالی در شرکت بیمه حافظ انتصاب رئیس اداره حسابداری مالی در شرکت بیمه حافظ
چارچوب مدیریت ریسک شرکتی (ERM) در صنعت بیمه چارچوب مدیریت ریسک شرکتی (ERM) در صنعت بیمه
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان در شرکت بیمه حافظ
تفاهم نامه طرح نوروزی فرماندهی پلیس راه ماکو و بیمه حافظ تفاهم نامه طرح نوروزی فرماندهی پلیس راه ماکو و بیمه حافظ
ارائه خدمات بیمه‌ای در ایام نوروز در کلیه شعب بیمه حافظ ارائه خدمات بیمه‌ای در ایام نوروز در کلیه شعب بیمه حافظ
سومین مراسم تئاتر ‌‌و موسیقی جشن حافظ با اسپانسری بیمه حافظ پایان یافت سومین مراسم تئاتر ‌‌و موسیقی جشن حافظ با اسپانسری بیمه حافظ پایان یافت
انتصاب معاون مدیر مالی در شرکت بیمه حافظ انتصاب معاون مدیر مالی در شرکت بیمه حافظ
برگزاری جلسه آموزشی پیاده‌سازی سامانه مدیریت ریسک با نحوه شناسایی، تحلیل و ارزشیابی و پاسخ به ریسک در بیمه حافظ برگزاری جلسه آموزشی پیاده‌سازی سامانه مدیریت ریسک با نحوه شناسایی، تحلیل و ارزشیابی و پاسخ به ریسک در بیمه حافظ
تحلیل مقایسه‌ای نظام‌های بیمه‌ای مبتنی بر ساز و کار اشتراک ریسک (مطالعه موردی: بیمه‌های متقابل و تکافلی) تحلیل مقایسه‌ای نظام‌های بیمه‌ای مبتنی بر ساز و کار اشتراک ریسک (مطالعه موردی: بیمه‌های متقابل و تکافلی)
تأثیر نوآوری خدمات بر رضایت مشتریان با نقش میانجی ارزش آفرینی و دانش مشتری در صنعت بیمه تأثیر نوآوری خدمات بر رضایت مشتریان با نقش میانجی ارزش آفرینی و دانش مشتری در صنعت بیمه
به کارگیری استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 9، ابزارهای مالی، در صنعت بیمه: چالش‌ها و راهکارها به کارگیری استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 9، ابزارهای مالی، در صنعت بیمه: چالش‌ها و راهکارها
مدل‌سازی ریسک‌های بیمه غیرعمر و الزامات سرمایه در شرکت سهامی بیمه ایران: رویکرد کاپولا مدل‌سازی ریسک‌های بیمه غیرعمر و الزامات سرمایه در شرکت سهامی بیمه ایران: رویکرد کاپولا
چهارچوبی برای پیاده‌سازی فناوری اطلاعات سبز در صنعت بیمه چهارچوبی برای پیاده‌سازی فناوری اطلاعات سبز در صنعت بیمه
شاخص‌های ریسک پروفایل ریسک‌های دریایی در راستای بیم‌سنجی ریسک‌های مذکور شاخص‌های ریسک پروفایل ریسک‌های دریایی در راستای بیم‌سنجی ریسک‌های مذکور
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و زندگی در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و زندگی در شرکت بیمه حافظ
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما در شرکت بیمه حافظ
شناسایی ابعاد موثر بر بیمه غیرمتمرکز کسب و کارهای حوزه فناوری مالی مبتنی بر زنجیره بلوکی و هوش مصنوعی شناسایی ابعاد موثر بر بیمه غیرمتمرکز کسب و کارهای حوزه فناوری مالی مبتنی بر زنجیره بلوکی و هوش مصنوعی
اطلاعات و صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به 1403/09/30 (حسابرسی نشده) شرکت بیمه حافظ منتشر شد. اطلاعات و صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به 1403/09/30 (حسابرسی نشده) شرکت بیمه حافظ منتشر شد.
راه‌اندازی بخش صدای مشتری در شرکت بیمه حافظ راه‌اندازی بخش صدای مشتری در شرکت بیمه حافظ
برگزاری جلسه مدیران ستادی شرکت بیمه حافظ با مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان و بررسی مسائل در راستای بهبود خدمات رسانی قرارداد فیمابین برگزاری جلسه مدیران ستادی شرکت بیمه حافظ با مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان و بررسی مسائل در راستای بهبود خدمات رسانی قرارداد فیمابین
پیام تبریک مدیر عامل بیمه حافظ به مناسبت روز زن پیام تبریک مدیر عامل بیمه حافظ به مناسبت روز زن
دومین نشست مدیران ستادی و روسای شعب بیمه حافظ در سال 1403 -21و 22 آذرماه – مشهد مقدس دومین نشست مدیران ستادی و روسای شعب بیمه حافظ در سال 1403 -21و 22 آذرماه – مشهد مقدس
برگزاری اولین وبینار متمرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ، بیمه حافظ و شرکت کمک رسان (SOS) برگزاری اولین وبینار متمرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ، بیمه حافظ و شرکت کمک رسان (SOS)
انتصاب مدیر امور مشتریان شرکت بیمه حافظ انتصاب مدیر امور مشتریان شرکت بیمه حافظ
برگزاری مراسم آیین رونمایی از طرح جدید میلاد حافظ، با حضور مدیر عامل، تعدادی از اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران شرکت بیمه حافظ برگزاری مراسم آیین رونمایی از طرح جدید میلاد حافظ، با حضور مدیر عامل، تعدادی از اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران شرکت بیمه حافظ
شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد. شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد.
آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس
روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه


پیوندها
  • بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • سنهاب
  • پژوهشکده بیمه
  • سندیکای بیمه گران ایران
  • انجمن حرفه ای صنعت بیمه
  • سازمان بورس و اوراق بهادار
  • سازمان منطقه آزاد اروند
  • سازمان منطقه آزاد ارس
  • سازمان منطقه آزاد چابهار
  • اخبار وزارت امور اقتصادی و دارایی
  • سازمان منطقه آزاد انزلی
  • سازمان فرابورس
  • شورای عالی مناطق آزاد
  • سازمان منطقه آزاد قشم
  • سازمان منطقه آزاد ماکو
  • فناوران اطلاعات خبره
  • کارانگر فناوران خبره
زبان ها
  • English
  • العربية
  • Türk
  • русский
.: کلیه حقوق متعلق به بیمه حافظ می باشد.