لوگوی بیمه حافظ
  • منو
  • خانه
  • جستجو
  • English
  • ورود
پرچم ایران
جستجو
    درباره ما
    بیمه حافظ در یک نگاه
    چارت سازمانی
    جایگاه سازمانی
    کاتالوگ سازمانی
    خدمات الکترونیک
    صدور آنلاین بیمه نامه خودرو
    صدور و تمدید آنلاین بیمه نامه
    ثبت آنلاین الحاقیه افزایش تعهدات
    صدور آنلاین بیمه نامه آتش سوزی
    صدور بیمه نامه آتش سوزی طرح جامع خانوار
    تکمیل فرآیند صدور بیمه نامه آتش سوزی طرح جامع خانوار
    پرداخت اقساط بیمه نامه
    پرداخت اقساط با کد اعلام بدهکار
    پرداخت اقساط با کد ملی
    استعلام نرخ بیمه نامه
    استعلام نرخ بیمه نامه ثالث
    استعلام نرخ بیمه نامه بدنه
    استعلام وضعیت بیمه نامه عمر
    وضعیت سود مشارکت در منافع
    استعلام اندوخته و بازخريد
    استعلام وضعیت و وصول بیمه نامه
    چاپ بیمه نامه ثالث
    سامانه جامع صدور گواهی حمل باربری داخلی
    صدور بیمه نامه اتباع خارجی
    دریافت نرم افزار
    اعلام خسارت درمان
    سامانه اعلام و پیگیری هزینه های درمان
    نرم افزار مخصوص گوشي هاي هوشمند
    اعلام خسارت خودرو
    شبکه فروش و خدمات
    شبکه فروش
    شبکه فروش روی نقشه
    درخواست نمایندگی
    مراکز درمانی طرف قرارداد (کمک رسان ایران)
    روابط عمومی
    اخبار
    تقویم
    گالری ویدئو
    تماس با ما
    ارتباط با ما
    رایانامه info@hafezinsurance.ir
    پیگیری پیام
    پیامک 300045653
    فرم تقاضای استخدام
    پیگیری درخواست استخدام
    گزارشگری و افشای اطلاعات
    پورتال سهامداران
  • درباره ما
  • خدمات الکترونیک
  • دریافت نرم افزار
  • شبکه فروش و خدمات
  • روابط عمومی
  • تماس با ما
  • گزارشگری و افشای اطلاعات
  • پورتال سهامداران
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 08:28:04
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 08:28:04
مدیریت روابط عمومی
4435
1
0

شروع خط سیر‌ تحول‌ دیجیتال در صنعت بیمه با تغییرات افسارگسیخته

خط سیر‌ تحول‌ دیجیتال در صنعت بیمه با تغییرات افسارگسیخته شروع می‌شود. تغییرات در فضای کسب وکار، در محیط فعالیت بیمه‌گران و نیز در انتظارات روز افزون مشتریان و رقبای تازه‌ وارد و دیگر تغییرات همگی باعث می‌‌شود که بیمه‌‌گران برای استفاده از فرصت‌ها و دفع تهدیدات ناشی از دنیای دیجیتال‌ به‌ تحول‌ دیجیتال روی آورند.

شروع خط سیر‌ تحول‌ دیجیتال در صنعت بیمه با تغییرات افسارگسیخته

بسیاری‌ از‌ شرکت های بیمه به خاطر نیاز به نوآوری و محدویت فـناوری‌هـای فعلی، دست به برنامه‌‌های‌ تحولی در هسته مرکزی کسب و کار خود زده‌اند. این سرمایه‌گـذاری‌هـا‌ به‌ معنی مهیا کردن شرایط اولیه برای حرکت در عصر دیجیتال بوده است که شرکت‌های‌ بیمه‌ را‌ قادر ساخته از اسناد دیجیتالی و غیر کاغذی استفاده کنند، داده‌ها را‌ به‌ صورت آنلاین وارد کرده و از نرم افـزارهای موبایلی استفاده کنند.

صنعت بیمه یکی از صنایعی است که علی‌رغـم بحران‌های اقتصادی جهانی به‌ وجود‌ آمده، به رشد خود ادامه می‌دهد‌ و بازدهی‌ بـالایش‌ را‌ حـفظ‌ می‌کند. بیمه آمادگی‌ تحول‌ را دارد و مـتخصصان پیـش‌بینی می‌کنند درصد تحول این صـنعت در ۵ سال آینده با نـرخ تـحول آن‌ در‌ طول‌ ۵۰ سال گذشته برابری کند. پتانسیل ایجاد‌ تحول‌ از‌ یک‌ سمت‌ و برخی‌ عوامل و پیشران‌ها از سـمت دیگر، تقاضای دیجیتالی شدن این صـنعت را افزایش می‌دهد.

امروزه مـشتریان تـوقع دارند همان تجربه‌ای کـه در خرده‌فروشی، بانک و صنعت گردشگری برایشان ایجاد‌ می‌شود، در بیمه هم داشته باشند. مشتریان تمایل دارند خدمات مـورد نظرشان را در هر زمان، هر مکان و هـر کانال ارتباطی کـه بـرایشان سهولت بیشتری دارد، دریـافت نمایند و روندهای فناوری‌ سرعت‌ تحول بیمه را بیشتر و مقرون به صرفه‌تر می‌کنند. تحول بیمه با کمک فناوری‌هایی که به صورت گسترده توسط افراد جامعه مورد استفاده قـرار مـی‌گیرد، پذیرش آن را ساده‌تر خواهد‌ کرد‌.

هدف بسیاری از برنامه‌های تحول دیجیتال‌ بهبود تجربه مشتریان به واسطه ارتباط نزدیک‌تر و مـستقیم‌تـر با آنها است. بر اساس تحقیق ایوای، مشتریان‌ بیمه‌ در‌ جهان ارزش فوق العاده زیادی برای کیفیت تجربه دیجیتال قائل هستند‌. 

صنعت‌ بیمه برای حفظ درآمد‌ فعلی‌ و ایجاد فرصت‌های جدید کسب درآمد‌ به‌ فناوری‌های دیجیتال روی آورده اسـت. پلتـفرم‌های دیجیتال امکان تقویت ارتباطات و ارائه خدمات‌ جدید‌ به مشتریان را تسهیل می‌کند‌. بیمه‌ گر‌ نیز بـا تحلیل‌ داده‌ و اتخاذ مدل‌های جدیدِ کاهش‌ ریسک‌، بهبود بخشبندی بازار و کاهش تقلب، به بینش عـمیق‌تری دست پیدا می‌کند. ضمن‌ اینکه‌ هزینه‌های عملیاتی نیز به واسطه‌ بهبود‌ فـرایندها و تـعاملات‌ داخـل‌ سازمان‌ کاهش می یابد.

اهمیت فناوری‌ های‌ دیجیتال و حرکت به سمت تحول دیجیتال به قـدری اسـت که در سال ۲۰۱۵ بیش از ۳۵ درصد شرکت‌هـای بیمه روی فناوری‌های دیجیتال‌ بـه‌ عنوان بخشی از استراتژی‌ کسب‌ وکار خود سرمایه گذاری کرده‌اند و ۲۹ درصد نیز به صورت گزینشی در بخشی هایی از کسب وکـار خـود بر این استراتژی تمرکز داشته‌اند. بـه طور کلی تحول دیجیتال‌، تجربه‌ جـذابی بـرای مشتری ایجاد کرده و کارآترین فرآیندهای عملیاتی را استفاده می کند و صدها فرصت برای بهبود کسب وکار بـا اسـتفاده از فناوری های دیجیتال ارائه می دهد. شرکت‌های‌ بیمه‌ فـرصت و همچنین‌ نیاز دارند که تغییر عمده‌ای در روش اداره کسب وکار ایجاد کنند؛ انتخاب امروز تنها بر‌ کسب وکار فعلی تاثیر نمی‌گذارد، بلکه پایداری درازمدت شرکت را‌ تحت‌ تاثیر‌ قرار می‌دهد.

حرکت در مسیر‌ بیمه‌گری باز این امکان را به بیمه‌گران می‌دهد که بتوانند از طـریق‌ همکاری‌ با نابیمه‌گرانی نظیر اپراتورهای تلفن‌ همراه‌، استارت‌ آپ‌‌های‌ حوزه‌های مختلف‌ از‌ جمله گردشگری، سفر، سلامت و… کانال‌های توزیع خود را متنوع کنند و بتوانند با ارائه سرویس‌‌های‌ بیمه‌ای آنلاین به آنها موجبات رشد و توسعه‌ صنعت‌ بیمه‌ را‌ فراهم‌ کنند‌. تجربه‌ای که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه بـا مـوفقیت مواجه شده است. بدون شک فناوری اطلاعات یکی از مهم‌ترین المان‌های حرکت‌ در مسیر بیمه‌گری باز در صنعت بیمه است و در ایران یکی از چالش‌های اساسی این حوزه به‌شمار می‌آید.



نظرات
ثبت نظر جدید
→
→ →
→ →
→
ارسال نظر
  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین عناوین
آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس
شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد. شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد.
روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه
آینده پژوهی فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی صنعت بیمه آینده پژوهی فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی صنعت بیمه
بررسی حادثه شناور شهراز بررسی حادثه شناور شهراز
انتصاب رئیس اداره حسابداری مالی در شرکت بیمه حافظ انتصاب رئیس اداره حسابداری مالی در شرکت بیمه حافظ
چارچوب مدیریت ریسک شرکتی (ERM) در صنعت بیمه چارچوب مدیریت ریسک شرکتی (ERM) در صنعت بیمه
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان در شرکت بیمه حافظ
تفاهم نامه طرح نوروزی فرماندهی پلیس راه ماکو و بیمه حافظ تفاهم نامه طرح نوروزی فرماندهی پلیس راه ماکو و بیمه حافظ
ارائه خدمات بیمه‌ای در ایام نوروز در کلیه شعب بیمه حافظ ارائه خدمات بیمه‌ای در ایام نوروز در کلیه شعب بیمه حافظ
سومین مراسم تئاتر ‌‌و موسیقی جشن حافظ با اسپانسری بیمه حافظ پایان یافت سومین مراسم تئاتر ‌‌و موسیقی جشن حافظ با اسپانسری بیمه حافظ پایان یافت
انتصاب معاون مدیر مالی در شرکت بیمه حافظ انتصاب معاون مدیر مالی در شرکت بیمه حافظ
برگزاری جلسه آموزشی پیاده‌سازی سامانه مدیریت ریسک با نحوه شناسایی، تحلیل و ارزشیابی و پاسخ به ریسک در بیمه حافظ برگزاری جلسه آموزشی پیاده‌سازی سامانه مدیریت ریسک با نحوه شناسایی، تحلیل و ارزشیابی و پاسخ به ریسک در بیمه حافظ
تحلیل مقایسه‌ای نظام‌های بیمه‌ای مبتنی بر ساز و کار اشتراک ریسک (مطالعه موردی: بیمه‌های متقابل و تکافلی) تحلیل مقایسه‌ای نظام‌های بیمه‌ای مبتنی بر ساز و کار اشتراک ریسک (مطالعه موردی: بیمه‌های متقابل و تکافلی)
تأثیر نوآوری خدمات بر رضایت مشتریان با نقش میانجی ارزش آفرینی و دانش مشتری در صنعت بیمه تأثیر نوآوری خدمات بر رضایت مشتریان با نقش میانجی ارزش آفرینی و دانش مشتری در صنعت بیمه
به کارگیری استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 9، ابزارهای مالی، در صنعت بیمه: چالش‌ها و راهکارها به کارگیری استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 9، ابزارهای مالی، در صنعت بیمه: چالش‌ها و راهکارها
مدل‌سازی ریسک‌های بیمه غیرعمر و الزامات سرمایه در شرکت سهامی بیمه ایران: رویکرد کاپولا مدل‌سازی ریسک‌های بیمه غیرعمر و الزامات سرمایه در شرکت سهامی بیمه ایران: رویکرد کاپولا
چهارچوبی برای پیاده‌سازی فناوری اطلاعات سبز در صنعت بیمه چهارچوبی برای پیاده‌سازی فناوری اطلاعات سبز در صنعت بیمه
شاخص‌های ریسک پروفایل ریسک‌های دریایی در راستای بیم‌سنجی ریسک‌های مذکور شاخص‌های ریسک پروفایل ریسک‌های دریایی در راستای بیم‌سنجی ریسک‌های مذکور
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و زندگی در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و زندگی در شرکت بیمه حافظ
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما در شرکت بیمه حافظ
شناسایی ابعاد موثر بر بیمه غیرمتمرکز کسب و کارهای حوزه فناوری مالی مبتنی بر زنجیره بلوکی و هوش مصنوعی شناسایی ابعاد موثر بر بیمه غیرمتمرکز کسب و کارهای حوزه فناوری مالی مبتنی بر زنجیره بلوکی و هوش مصنوعی
اطلاعات و صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به 1403/09/30 (حسابرسی نشده) شرکت بیمه حافظ منتشر شد. اطلاعات و صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به 1403/09/30 (حسابرسی نشده) شرکت بیمه حافظ منتشر شد.
راه‌اندازی بخش صدای مشتری در شرکت بیمه حافظ راه‌اندازی بخش صدای مشتری در شرکت بیمه حافظ
برگزاری جلسه مدیران ستادی شرکت بیمه حافظ با مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان و بررسی مسائل در راستای بهبود خدمات رسانی قرارداد فیمابین برگزاری جلسه مدیران ستادی شرکت بیمه حافظ با مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان و بررسی مسائل در راستای بهبود خدمات رسانی قرارداد فیمابین
پیام تبریک مدیر عامل بیمه حافظ به مناسبت روز زن پیام تبریک مدیر عامل بیمه حافظ به مناسبت روز زن
دومین نشست مدیران ستادی و روسای شعب بیمه حافظ در سال 1403 -21و 22 آذرماه – مشهد مقدس دومین نشست مدیران ستادی و روسای شعب بیمه حافظ در سال 1403 -21و 22 آذرماه – مشهد مقدس
برگزاری اولین وبینار متمرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ، بیمه حافظ و شرکت کمک رسان (SOS) برگزاری اولین وبینار متمرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ، بیمه حافظ و شرکت کمک رسان (SOS)
انتصاب مدیر امور مشتریان شرکت بیمه حافظ انتصاب مدیر امور مشتریان شرکت بیمه حافظ
برگزاری مراسم آیین رونمایی از طرح جدید میلاد حافظ، با حضور مدیر عامل، تعدادی از اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران شرکت بیمه حافظ برگزاری مراسم آیین رونمایی از طرح جدید میلاد حافظ، با حضور مدیر عامل، تعدادی از اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران شرکت بیمه حافظ
شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد. شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد.
آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس
روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه


پیوندها
  • بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • سنهاب
  • پژوهشکده بیمه
  • سندیکای بیمه گران ایران
  • انجمن حرفه ای صنعت بیمه
  • سازمان بورس و اوراق بهادار
  • سازمان منطقه آزاد اروند
  • سازمان منطقه آزاد ارس
  • سازمان منطقه آزاد چابهار
  • اخبار وزارت امور اقتصادی و دارایی
  • سازمان منطقه آزاد انزلی
  • سازمان فرابورس
  • شورای عالی مناطق آزاد
  • سازمان منطقه آزاد قشم
  • سازمان منطقه آزاد ماکو
  • فناوران اطلاعات خبره
  • کارانگر فناوران خبره
زبان ها
  • English
  • العربية
  • Türk
  • русский
.: کلیه حقوق متعلق به بیمه حافظ می باشد.