لوگوی بیمه حافظ
  • منو
  • خانه
  • جستجو
  • English
  • ورود
پرچم ایران
جستجو
    درباره ما
    بیمه حافظ در یک نگاه
    چارت سازمانی
    جایگاه سازمانی
    کاتالوگ سازمانی
    خدمات الکترونیک
    صدور آنلاین بیمه نامه خودرو
    صدور و تمدید آنلاین بیمه نامه
    ثبت آنلاین الحاقیه افزایش تعهدات
    صدور آنلاین بیمه نامه آتش سوزی
    صدور بیمه نامه آتش سوزی طرح جامع خانوار
    تکمیل فرآیند صدور بیمه نامه آتش سوزی طرح جامع خانوار
    پرداخت اقساط بیمه نامه
    پرداخت اقساط با کد اعلام بدهکار
    پرداخت اقساط با کد ملی
    استعلام نرخ بیمه نامه
    استعلام نرخ بیمه نامه ثالث
    استعلام نرخ بیمه نامه بدنه
    استعلام وضعیت بیمه نامه عمر
    وضعیت سود مشارکت در منافع
    استعلام اندوخته و بازخريد
    استعلام وضعیت و وصول بیمه نامه
    چاپ بیمه نامه ثالث
    سامانه جامع صدور گواهی حمل باربری داخلی
    صدور بیمه نامه اتباع خارجی
    دریافت نرم افزار
    اعلام خسارت درمان
    سامانه اعلام و پیگیری هزینه های درمان
    نرم افزار مخصوص گوشي هاي هوشمند
    اعلام خسارت خودرو
    شبکه فروش و خدمات
    شبکه فروش
    شبکه فروش روی نقشه
    درخواست نمایندگی
    مراکز درمانی طرف قرارداد (کمک رسان ایران)
    روابط عمومی
    اخبار
    تقویم
    گالری ویدئو
    تماس با ما
    ارتباط با ما
    رایانامه info@hafezinsurance.ir
    پیگیری پیام
    پیامک 300045653
    فرم تقاضای استخدام
    پیگیری درخواست استخدام
    گزارشگری و افشای اطلاعات
    پورتال سهامداران
  • درباره ما
  • خدمات الکترونیک
  • دریافت نرم افزار
  • شبکه فروش و خدمات
  • روابط عمومی
  • تماس با ما
  • گزارشگری و افشای اطلاعات
  • پورتال سهامداران
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 16:14:45
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 16:21:01
مدیر سیستم
4715
1
0

اصول مدیریت ریسک استاندارد ایزو 31000

اصول مدیریت ریسک استاندارد ایزو 31000

الزامات مندرج در سامانه ایزو 31000 بر اساس 11 اصل مدیریت ریسک، سازماندهی شده و به عنوان راهنما، روش، منطق طراحی و پیاده سازی چارچوب مدیریت ریسک و فرآیند آن عمل می کند.

 ایزو 31000 مشخص نمی کند که چگونه می توان از اصول  یازده گانه برای طراحی، پیاده سازی و اطمینان از اثر بخشی فرآیند مدیریت ریسک، استفاده کرد. بلکه بر این باور است که یک سازمان باید این اصول را به نحو مقتضی در تشکیلات، سیستم ها و روش های خود،  تطبیق و اعمال نماید. استاندارد ایزو 31000 به عنوان یک سند راهنما برای همه سازمان ها قابل اجرا می باشد و این امکان وجود دارد که برای هر محصول یا خدماتی مورد استفاده قرار گیرد.

  1. 1.     مدیریت ریسک ارزش ایجاد نموده و از آن محافظت می کند.

مدیریت ریسک به تحقق اهداف سازمان و ارتقای عملکرد آن در حوزه های مختلف از جمله ایمنی، بهداشت و محیط زیست، امنیت، تطابق قانونی و مقرراتی، پذیریش و اقبال عمومی، حفاظت محیطی، کیفیت محصول، مدیریت پروژه کارایی عملیاتی و راهبری و اعتبار تجاری کمک می کند.

  1. 2.     مدیریت ریسک یکی از بخش های داخلی تمامی فرآیندهای سازمانی است.

مدیریت ریسک یک فرآیند منفرد نیست که از سایر فرآیندهای سازمان جدا شده است. مدیریت ریسک بخشی از مسئولیت مدیریت است و بخشی از تمامی فرآیندهای داخلی سازمان از جمله برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت پروژه و مدیریت تغییر است. 

  1. 3.     مدیریت ریسک بخشی از تصمیم گیری است.

مدیریت ریسک به مدیران کمک می کند تا تصمیم هایی آگاهانه تر اتخاذ کرده و گزینه ها را اولویت بندی نموده و بین گزینه های مختلف تمایز قائل شوند. 

  1. 4.     مدیریت ریسک به صورت مشخص به عدم قطعیت می پردازد.

مدیریت ریسک به صورت مشخص بر عدم قطعیت و ماهیت آن تمرکز نموده و به چگونگی رویارویی با آن می پردازد. 

 

 

  1. 5.     مدیریت ریسک، نظام مند، ساختارمند و زمان مند است.

رویکرد نظام مند، ساختارمند و زمان مند مدیریت ریسک باعث ارتقای کارایی شده و به نتایجی قابل مقایسه، سازگار و پایدار می انجامد. 

  1. 6.     مدیریت ریسک براساس آخرین و بهترین اطلاعات موجود می باشد.

ورودی های فرآیند ریسک براساس منابع اطلاعاتی از جمله داده های تاریخی، تجربیات، بازخورد ذینفعان، مشاهدات و پیش بینی ها و قضاوت ها بنا شده است. البته تصمیم گیران باید نسبت به محدودیت های احتمالی داده ها و مدل سازی آنها آگاه بوده و از اختلاف نظر بین متخصصین مطلع باشند. 

  1. 7.     مدیریت ریسک سفارشی شده است.

مدیریت ریسک با محیط درونی و بیرونی سازمان هم راستا می شود. 

  1. 8.     مدیریت ریسک عوامل فرهنگی و انسانی را مورد توجه قرار می دهد.

مدیریت ریسک توانمندی ها، ادراکات و نیات نیروهای درونی و بیرونی سازمان که می تواند تحقق اهداف را تسهیل کنند، شناسایی می کند. 

  1. 9.     مدیریت ریسک شفاف و فراگیر است.

جلب مشارکت ذینفعان خصوصا تصمیم گیرندگان در تمامی سطوح سازمان طی فرآیند مدیریت ریسک تضمین کننده این است که مدیریت ریسک به روز و مرتبط با موضوعات جاری سازمان است. این مشارکت باعث می شود تا ذینفعان در شناسایی معیارهای ریسک نقش داشته باشند و این نقش را به خوبی درک کنند. 

  1. 10.                       مدیریت ریسک نسبت به تغییر پویا، تدریجی و پاسخگو است.

مدیریت ریسک به صورت مستمر تغییر را احساس نموده و نسبت به آن واکنش نشان می دهد زمانی که رویدادهای درونی و بیرونی رخ می دهند، زمینه و دانش تغییر می یابد، پایش و مرور ریسک ها اتفاق افتد، ریسک های جدیدی شکل می گیرند برخی تغییر کرده و برخی از میان می روند. 

  1. 11.                       مدیریت ریسک بهبود مستمر سازمان را تسهیل می کند.

سازمان ها باید استراتژی هایی را برای بهبود بلوغ مدیریت ریسک و هم راستا با سایر بخش های سازمان اتخاذ کنند.

 

بسیاری از ما هنوز در مورد بندهایی از استاندارد ایزو 31000 که در آنها از «باید» به عنوان مبنایی برای طراحی یک فرآیند یا نشان دادن انطباق، آمده است، ممکن است اشتباه برداشت نماییم چراکه نگاه کلی در اعمال الزامات استاندارد ایزو 31000، متفاوت است و بیشتر مبتنی بر اصول و اختیاری تر است که درک آن نیاز به دانش عمیق مدیریت ریسک دارد.

 

واحد مدیریت ریسک شرکت بیمه حافظ

تیر ماه 1402



نظرات
ثبت نظر جدید
→
→ →
→ →
→
ارسال نظر
  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین عناوین
آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس
شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد. شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد.
روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه
آینده پژوهی فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی صنعت بیمه آینده پژوهی فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی صنعت بیمه
بررسی حادثه شناور شهراز بررسی حادثه شناور شهراز
انتصاب رئیس اداره حسابداری مالی در شرکت بیمه حافظ انتصاب رئیس اداره حسابداری مالی در شرکت بیمه حافظ
چارچوب مدیریت ریسک شرکتی (ERM) در صنعت بیمه چارچوب مدیریت ریسک شرکتی (ERM) در صنعت بیمه
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان در شرکت بیمه حافظ
تفاهم نامه طرح نوروزی فرماندهی پلیس راه ماکو و بیمه حافظ تفاهم نامه طرح نوروزی فرماندهی پلیس راه ماکو و بیمه حافظ
ارائه خدمات بیمه‌ای در ایام نوروز در کلیه شعب بیمه حافظ ارائه خدمات بیمه‌ای در ایام نوروز در کلیه شعب بیمه حافظ
سومین مراسم تئاتر ‌‌و موسیقی جشن حافظ با اسپانسری بیمه حافظ پایان یافت سومین مراسم تئاتر ‌‌و موسیقی جشن حافظ با اسپانسری بیمه حافظ پایان یافت
انتصاب معاون مدیر مالی در شرکت بیمه حافظ انتصاب معاون مدیر مالی در شرکت بیمه حافظ
برگزاری جلسه آموزشی پیاده‌سازی سامانه مدیریت ریسک با نحوه شناسایی، تحلیل و ارزشیابی و پاسخ به ریسک در بیمه حافظ برگزاری جلسه آموزشی پیاده‌سازی سامانه مدیریت ریسک با نحوه شناسایی، تحلیل و ارزشیابی و پاسخ به ریسک در بیمه حافظ
تحلیل مقایسه‌ای نظام‌های بیمه‌ای مبتنی بر ساز و کار اشتراک ریسک (مطالعه موردی: بیمه‌های متقابل و تکافلی) تحلیل مقایسه‌ای نظام‌های بیمه‌ای مبتنی بر ساز و کار اشتراک ریسک (مطالعه موردی: بیمه‌های متقابل و تکافلی)
تأثیر نوآوری خدمات بر رضایت مشتریان با نقش میانجی ارزش آفرینی و دانش مشتری در صنعت بیمه تأثیر نوآوری خدمات بر رضایت مشتریان با نقش میانجی ارزش آفرینی و دانش مشتری در صنعت بیمه
به کارگیری استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 9، ابزارهای مالی، در صنعت بیمه: چالش‌ها و راهکارها به کارگیری استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 9، ابزارهای مالی، در صنعت بیمه: چالش‌ها و راهکارها
مدل‌سازی ریسک‌های بیمه غیرعمر و الزامات سرمایه در شرکت سهامی بیمه ایران: رویکرد کاپولا مدل‌سازی ریسک‌های بیمه غیرعمر و الزامات سرمایه در شرکت سهامی بیمه ایران: رویکرد کاپولا
چهارچوبی برای پیاده‌سازی فناوری اطلاعات سبز در صنعت بیمه چهارچوبی برای پیاده‌سازی فناوری اطلاعات سبز در صنعت بیمه
شاخص‌های ریسک پروفایل ریسک‌های دریایی در راستای بیم‌سنجی ریسک‌های مذکور شاخص‌های ریسک پروفایل ریسک‌های دریایی در راستای بیم‌سنجی ریسک‌های مذکور
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و زندگی در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و زندگی در شرکت بیمه حافظ
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما در شرکت بیمه حافظ
شناسایی ابعاد موثر بر بیمه غیرمتمرکز کسب و کارهای حوزه فناوری مالی مبتنی بر زنجیره بلوکی و هوش مصنوعی شناسایی ابعاد موثر بر بیمه غیرمتمرکز کسب و کارهای حوزه فناوری مالی مبتنی بر زنجیره بلوکی و هوش مصنوعی
اطلاعات و صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به 1403/09/30 (حسابرسی نشده) شرکت بیمه حافظ منتشر شد. اطلاعات و صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به 1403/09/30 (حسابرسی نشده) شرکت بیمه حافظ منتشر شد.
راه‌اندازی بخش صدای مشتری در شرکت بیمه حافظ راه‌اندازی بخش صدای مشتری در شرکت بیمه حافظ
برگزاری جلسه مدیران ستادی شرکت بیمه حافظ با مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان و بررسی مسائل در راستای بهبود خدمات رسانی قرارداد فیمابین برگزاری جلسه مدیران ستادی شرکت بیمه حافظ با مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان و بررسی مسائل در راستای بهبود خدمات رسانی قرارداد فیمابین
پیام تبریک مدیر عامل بیمه حافظ به مناسبت روز زن پیام تبریک مدیر عامل بیمه حافظ به مناسبت روز زن
دومین نشست مدیران ستادی و روسای شعب بیمه حافظ در سال 1403 -21و 22 آذرماه – مشهد مقدس دومین نشست مدیران ستادی و روسای شعب بیمه حافظ در سال 1403 -21و 22 آذرماه – مشهد مقدس
برگزاری اولین وبینار متمرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ، بیمه حافظ و شرکت کمک رسان (SOS) برگزاری اولین وبینار متمرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ، بیمه حافظ و شرکت کمک رسان (SOS)
انتصاب مدیر امور مشتریان شرکت بیمه حافظ انتصاب مدیر امور مشتریان شرکت بیمه حافظ
برگزاری مراسم آیین رونمایی از طرح جدید میلاد حافظ، با حضور مدیر عامل، تعدادی از اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران شرکت بیمه حافظ برگزاری مراسم آیین رونمایی از طرح جدید میلاد حافظ، با حضور مدیر عامل، تعدادی از اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران شرکت بیمه حافظ
شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد. شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد.
آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس
روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه


پیوندها
  • بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • سنهاب
  • پژوهشکده بیمه
  • سندیکای بیمه گران ایران
  • انجمن حرفه ای صنعت بیمه
  • سازمان بورس و اوراق بهادار
  • سازمان منطقه آزاد اروند
  • سازمان منطقه آزاد ارس
  • سازمان منطقه آزاد چابهار
  • اخبار وزارت امور اقتصادی و دارایی
  • سازمان منطقه آزاد انزلی
  • سازمان فرابورس
  • شورای عالی مناطق آزاد
  • سازمان منطقه آزاد قشم
  • سازمان منطقه آزاد ماکو
  • فناوران اطلاعات خبره
  • کارانگر فناوران خبره
زبان ها
  • English
  • العربية
  • Türk
  • русский
.: کلیه حقوق متعلق به بیمه حافظ می باشد.